【投票】百老匯 一,二

2011070910:00

百老匯劇院 是紐約的重要旅遊景點

❤❤♫❤♫❤.•*¨`*•..¸☼ ¸.•*¨`*•.♫❤♫❤♫❤

百老匯劇院

包括Broadway劇院 及林肯藝術中心


❤❤♫❤♫❤.•*¨`*•..¸☼ ¸.•*¨`*•.♫❤♫❤♫❤

百老匯劇院 演出

Musicals 音樂舞台劇

Drama 戲劇

Comedies 喜劇

Revues 諷刺時事的滑稽劇


❤❤♫❤♫❤.•*¨`*•..¸☼ ¸.•*¨`*•.♫❤♫❤♫❤

百老匯劇院 分為三種

百老匯音樂劇(Broadway)

外百老匯音樂劇(Off Broadway)

外外百老匯音樂劇(Off Off Broadway)

[外外百老匯音樂劇多實驗戲劇形式 也最便宜]
[票房非常好的 才會在百老匯上演]


❤❤♫❤♫❤.•*¨`*•..¸☼ ¸.•*¨`*•.♫❤♫❤♫❤

Tony Awards 東尼獎 是百老匯的奧斯卡獎

❤❤♫❤♫❤.•*¨`*•..¸☼ ¸.•*¨`*•.♫❤♫❤♫❤

號稱 百老匯最成功


The phantom of the opera

歌劇魅影



來享受一段搖滾式~~ (有歌詞和翻譯 ~)

❤❤♫❤♫❤.•*¨`*•..¸☼ ¸.•*¨`*•.♫❤♫❤♫❤


❤❤♫❤♫❤.•*¨`*•..¸☼ ¸.•*¨`*•.♫❤♫❤♫❤
In sleep he sang to me 睡夢中他對我歌唱
in dreams he came 睡夢中他降臨
that voice which calls to me 那呼喚著我聲音
and speaks my name 唸著我名字
And do I dream again? 難道我又在作夢了嗎?
For now I find 直到現在我才發現
the Phantom of the Opera is there 那劇院的魅影便在那兒
inside my mind 在我心深處

PHANTOM:
Sing once again with me 再次與我同歌
our strange duet 我們奇妙的二重唱
My power over you 我對妳的控馭力
grows stronger yet 已更增強了
And though you turn from me 雖然妳頻頻回首
to glance behind 徬徨留戀
the Phantom of the Opera is there 劇院的魅影仍在那兒
inside your mind 在妳心深處


CHRISTINE:
hose who have seen your face 那些看過你面貌的人
draw back in fear 倉惶而逃
I am the mask you wear 我是你的面具

PHANTOM:
It's me they hear 他們聽到的其實是我

BOTH:
Your/my spirit and your/my voice 妳的/我的靈魂及妳的/我的歌聲,
in one combined 已相互結合
the Phantom of the Opera is there 劇院的魅影就在那兒
inside your/my mind 在妳的/我的心深處

CHORUS
He's there, the Phantom of the Opera 他在那裡, 劇院的魅影
Beware the Phantom of the Opera 當心 那劇院的魅影

PHANTOM:
In all your fantasies 在妳所有的狂想中
you always knew 妳總是清楚
that man and mystery 那男人和那些玄妙不可解之事


CHRISTINE:
were both in you 皆與你有關

BOTH:
And in this labyrinth where night is blind 在這連黑夜也目盲的迷宮中
the Phantom of the Opera is there/here 那劇院的魅影在那兒/這兒
inside your/my mind 深隱妳的/我的心
Sing, my Angel of music! 唱吧, 我的音樂天使!


CHRISTINE:
He's there, the Phantom of the Opera 他在這裡, 那劇院的魅影

BOTH:
Ah...Ah...Sing, my Angel, sing! 唱吧, 我的天使, 唱吧!
Ah...Ah...Sing for me! 為我而唱!
Ah...Ah...Sing, my Angel of music! 唱吧, 我的音樂天使!
Ah...Ah...Sing, my Angel of Music! 唱吧, 我的音樂天使!
Sing, sing for me! 唱吧, 為我而唱!