茶 の 人生

2010070110:00
網站說

一泡茶
第二泡茶
第三泡茶

如果
人生三階段 您是哪一段?

回網友 拷貝一段:

俠士喝茶顯功夫~ 大哥喝茶義當頭~

酒客喝茶醉幾巡~ 癡人喝茶如牛飲~

您又是屬哪一型?




最知名的一句:

A congresswoman: “Mr, Churchill, if you were my husband, I’d poison your tea!” Churchill: “If you were my wife, I would drink it!”

國會女議員:“丘吉爾先生,如果你是我的丈夫,我保證在你的茶中下毒!”

丘吉爾:“如果你是我的老婆
,我恨不得兇兇喝下去!”


Women are like tea bags.They do not know how strong they are until they get into hot water.--Eleanor Roosevelt

女人像茶. 您不知道他們有多烈,
直到他們和熱水泡
在一起。



Tea is drunk to forget the din of the world.

茶可醉忘這喧囂的世界。

When we sip tea, we are on our way to serenity.

當我們喝茶,我們趨于
平靜。


I am in no way interested in immortality, but only in the taste of tea

我對"不朽"沒有興趣,只在乎茶的口味。

Tea- the cups that cheer but not inebriate. - William Cowper

茶能激發
人,但不醉人。

結論

政客喝茶~ 美女喝茶秀身材~

哲人喝茶不朽~ 心煩喝茶治失眠~